Friday, 18 March 2011

Gemuk Vs Kurus

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 11:49
"mak itu macam kak Na.."
" yang mana?"
" itu lah..binatang gemuk kaler putih..."
" oh..itu tapir "

*perbualan singkat lagi mesra antara mak aku dan teha semasa melawat zoo Melaka*
hehe..kejam tak kejam le..
tapi pas adik aku teha (yang mase tu masih di tadika)
balik je dari rombongan tersbut..terus dengan konfidennye menggelar aku ' tapir'


terus terang..ntahlah,,tak terasa ape pon..kelakar addelah..
tahu jugak budak ni menatang tu macam aku~


hehehe
sejak dari azali+sekolah rendah..
aku memang agak berisi jika dibandingkan ngan adik2 aku yang lain...
derang semua cekeding~~~
kecuali adik aku oli..zaman sekolah dia sungguh bulat..so, org panggil dia telor..coz muka dia da bulat cam telor ayam


hahahaha..
tp bila semakin meningkat dewasa, adik aku yang olat tu tetiba jadi selim melim...
ni adik aku Nuzli
ni pulak kami ~ cuba bandingkan ber3 ~ akulah paling gumuk ~
ni pun gmbo mase aku baru nak mengalami transformasi dari maintain ke gumuk.. 2009

secara sejarahnya..famili belah abah aku memang kurus-kurus belaka~
yang belah mak aku pulak..adelah chubby2 sket..tp taklah gumuk sangat

so, mak selalu cakap kat aku
"Kenapalah kau ni gemuk sangat. Makan taknak jaga. Senam tak.."
hehehee....
aku telan je kata2 mak aku
dah biase dengar...
2o tahun kot?
agpun memang salah aku..
~ pantang
pantang nampak
mesti nak melantak..

1 suka komen:

aDieyZa said...

dear, lepas ni kuatkan semangat if betul2 nak turunkan berat badan tu.. turunkn berat badan nampak senang tapi nak kecikkan bentuk badan tu agak susah.. xpe, zana sokong u k.. teruskan niat utk turunkan berat badan tu k dear..

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea