Monday, 11 July 2011

Etika dan batasan bila berpoya-poya

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 14:00
salahkah aku?
jika ingin
berpoya-poya
salahkah aku?
kalau nak bersukaria...


salahkah aku?
kalau nak gila-gila...


tak salah..
tapi ada batasannya..

feels..windu..sejenak kat kawan2 postgrades aku...
windu
nak mcm ni...


dalam bersahabat..jua berkawan2..tak kira lah di opis ke...di U ke...di kg ke...seorg isteri harus tahu batasannya dlm setiap pergaulan antara lelaki n perempuan..
(peringatan untukku jua..yg punyai teman-teman akrab lelaki..)

pernah aku tanyakan pada encik demuk yg gebu itu (suamiku memang gebu...hehe)
apa pandangannya  ttg persahabatan aku n kawan2 aku..(terutama bestie aku dari sekolah....wan...ujip..hafiz..faiz..) yg memang semua maklum tak pernah lost contact..
he said..he is Ok..as long as ayg tahu had-had ayg ngan derang
actually,
my hubby ni very the understanding....tak mudah cemburu tak tentu pasal..tak mudah marah2..tak suka bising2...
so, oleh krn kepercayaan yg diberikan pd aku..menghampiri 100% nisbahnya..
maka, aku amat menghormati n menjaganya..

&
aku jugak amat menghargai persahabatan aku dgn mereka
juga mengakui kesilapan lalu...meminggirkan kwn2 lelaki hanya kerana x bf  yg tidak dpt nak menerima... adalah perkara yg tidak akan aku ulangi lagi..
(dah ketentuan jodoh.....ini yg terbaik..hanya DIA yg tahu..)

perkara pertama..yg aku lakukan..
kerna kaseh n syg aku buat mereka2 ini...
aku perkenalkan my mr demuk pd all my closed frens 3 thn yg lalu...
sorg demi sorg...

walaupon takde ape yg nak dsembangkan antara mereka n my hubby (pendiam yg amat....)
hehe
sekurang2..jalinan kaseh kami tak pernah renggang....

namun, aku sentiasa beringat...
seboleh2nya...
  1. jgnlah nak keluar berdua-duaan..even tak dating ke ape....sebaik2nya berteman 2,3 org yg lain..kalau terdesak sgt...inform dulu hubby tuh..jgn main belasah jek..
  2. tak mau pi tempat-tempat sunyi ala-ala romantika di amor..cam pantai2 tuh...lagi-lagi waktu malam ...naya jek
  3. jgn sesekali bercerita rahsia rumahtangga..kite memang kamceng..closed..tp seboleh2nya..besar mana masalah ...mengadulah pada rkn2 pompuan..itu lebih baik





17 suka komen:

...sWeeT uMi... said...

bagus nye dpt hubby yg understanding cam ni...jg leklok tau...(^_^)

Sunah Sakura said...

bersahabat tak salah, asalkan tahu batasan... ;)

Bila Ku Kata Cinta... said...

sweet umi..hehe...harapnya begitulah...perlu memahami yg isterinya bz ngan studi nt

sunnah: ye...sentiasa igt batasan diri ini

puanbee said...

biasa dh kahwin nk kemana2 pun dgn izin suami kan itu penting

~ NANA ~ said...

yup berkawan x salah...apa2 pon make sure dpt green light dr hubby & tahu status sebagai seorg isteri :)

Bila Ku Kata Cinta... said...

nana: wat mase skang ..mase bnyk dhabiskan kat umah ngan hubby jek..just sesekali..tarik hubby utk join xtvt ngan kawan2...hehe...

Cik Ecah said...

bessttt sekali sekala berfoya2 bersama kwn2 ;p heeee

Mira R. said...

indahnya persahabatan itu kan. tapi bersahabatlah dengan batas.

:)

Nonny Atika said...

syukurlah kalau dapat hubby yg sporting and understanding kan? hihi...

Qaseh dalia adelia said...

ooo yu berpoya2 ye .. hehe kdg2 bes gak leh tenangkan fikiran .. lebih2 lagi dgn kawan2 yang sporting !

KAMIHIDUP said...

kalau nak makan asam pedas melaka, KAMI cadangkan asam pedas hajjah mona kota laksamana. terbaik. :)

Bila Ku Kata Cinta... said...

cik ecah..mira....noni..qaseh: tulah...harap2 hubby masih mcm dulu2...hehe....still boleh berpoya2 bersama wife n kawan2 wife nyer sekali..hehe

kami : nt dee try carik ye...asam pedas melaka len sket dari asm pedas johor...tp yg pastinya..asm pedas melaka...memang pedas2 belaka

ikatankasihku said...

kami hidup..kat sini pon sempat promote asam pedas..hahahaha...

pengantin baru,memori yg lama2, yg sakitkan hati tu jgn di kenang2....jalani hidup dgn ceria wih hubby chubby tersyg...

Bila Ku Kata Cinta... said...

sis ikatankasihku @..??

hehe...kami berstory telling pasal asam pedas di blog nya..tu yg terliur kite ni menengoknye...

insyaallah sis..nk kawen mmang terduga betol..mslh dtg bertimpa2..tp pas kawen everything tenang jek..alhamdulillah

ikatankasihku said...

jgn risau, rezeki akan dtg mencurah2 lepas kawin ni nanti..sama2la pakat elok2 suamiisteri ye
akak ckp bedasarkan pengalaman, setiap anak pon da ada rezeki masing2 yg dah di tentukan oleh NYA...

H.J said...

jangan sesekali citer hal rumah tangga yer..nahas nanti..ada lubang setan di situ..haha

Bila Ku Kata Cinta... said...

yup H.J..zip mulut ni rapat2 bab rumahtangga..heheh

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea