Monday, 1 August 2011

Garu boleh, Korek ?

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 09:20
salam sejahtera
selamat pagi
selamat puasa...

radio tingkat lapan melaporkan...
hehehe...
laporan kemaskini mingguan

adakah kerana INI?


daku tetiba jadi kaku..kelu..
walau nak tergelak banyak-banyak
dan kuat-kuat..
hahahaahaha
(ooooppppsssss...pose...harus menjaga tingkah laku...)


pepun peringatan daripada Wartawan TingkAt LAPAN ini:
garu boleh, korek jangan Ok...??


pepandai jek tak kasik orang korek ...
kenapa?
batal puasa ke korek hidung





ه
والحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه ومن والاه أما بعد

Mengeluarkan kotoran daripada hidung dan telinga tidak membatalkan puasa. Kerana ia bukan dikira makan dan minum, dan tidak boleh disamakan makna dengan makan dan minum.
Memasukkan air ke dalam hidung ketika berwudhu’ juga tidak membatalkan puasa, tetapi janganlah berlebihan.
TAPI...
kalau korek terang-terangan di bulan pose....euwwww..geli geleman seh orang yang melihatnya..
so, better 
NO..No..No....
sourcessatu,duatiga 
so,apakah dia sebenarnya perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa?...
-Muntah dengan sengaja 
- Mengeluarkan air mani
- Melakukan jimak (hubungan seks) pada siang hari
- Kedatangan haidh, nifas atau kelahiran bagi wanita
- Menjadi gila walaupun sekejab
- Pitam sepanjang hari
- Mabuk (yang menghilangkan daya pemikiran waras) sepanjang hari
- Murtad, iaitu keluar dari agama Islam
- berbuka sebelum masuk waktu berbuka puasa.












[Selamat Berpuasa]


15 suka komen:

Adzriel @ Liza AB said...

mcm2 diaorang ni ye... selamat berpuasa.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

tumpang gelak sekaki gak ngeee

PinKy MoMMa said...

hahahahah tak de keje betul la ;p
rasa nak gelak jugak hahahaha..

slmt berpuasa dear :)

Afikah Aziz said...

macam2 la hak3x (gelak sopan) :p

LuN@_aiDi said...

betoibetoi.. garu jer boleh ek? hihihi btw salam berpuasa dear^^

oshin-jamel said...

jgn korek...nnti owg len muntah..dah btl pose..kekekek~~~

rara pinkmafia said...

jaga-jaga.hehehe jgn sampai batal ye.

Kakzakie said...

Bersihkan malamlah kalau ye pun... Selamat berpuasa dari kakak:)

...sWeeT uMi... said...

hahaha mcm2 hal la...br 1st day pose kihjkihkih

MamaEma said...

selamat berpuasa..dah pesan kat anak jangan korek hidung..nanti terbatal puasa

NM02 said...

hadoila... cam2 hal ^_"

~~Ticer Wann~~ said...

hihi macam2 la... :)

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh, pose kaaan =)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

ikatankasihku said...

penah terkorek idung, tapi teruskan kan jugak puasa dgn confidentnyer, sebab terkorek tak batal nyer pun....

diya said...

bahahaahhaahhahhaahaahaaaahahaa !
(alamak over gelak!)
hee, slamat berpuase kak diana :)

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea