Thursday, 8 September 2011

Jaga-Jaga

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 08:18
salam Lebaran kawan-kawan
huk...huk..sambil batuk-batuk akibat melantak hidangan raya yg macam-macam...
dan sambil mengesat hingus yg mula mengalir...uwekkss

tak tahu kenapa..
mungkin musim orang batuk selsema sekarang ni..
sana sini orang berdehem-dehem
melonggarkan tekak yang rasa perit macam aku

Anyway, berbalik kepada post Boom Kebabooom semalam..
ada blogger yang tanya... cik hubby chubby i ke yang buat meriam tanah tersebut?
jawapannya...
tentulah TIDAK sama sekali...
hubby chubby i dah lama menetap di pinggir bandar...klang je
so, teknik dan skil membuat meriam dah lama hilang ditelan zaman...

sebenarnya, gambar Meriam Tanah tersebut di ambil sewaktu kami sedang mengunjungi sedara mara di Kulai...pada raya ke 3
tempat tanah kelahiranku...

budak-budak yang main...rasa-rasa dalam umur 13,14 tahun...
betul-betul sebelah rumah..siang hari buta pulak tu..
nasib baik sekeliling tu rumah sedara mara
kalau orang lain, aku rasa dah kena sound laju-laju diorang ni..

kami pulak duk jadi penonton..dengan baju kurung yang vogue...
duk menempel kat tempat orang main meriam...
bila diorang start letak karbait (betul ke tak ejaan aku ni..)
pastu cucuh api..kami lari jauh-jauh sambil menutup telinga yang dah sememangnya dilitupi tudung...
Boooom....bergegar tanah tempat kami berpijak....

tapi..serius..
tak se power bunyi meriam yang pernah dihasilkan abg n adikku satu tika dulu...

alhamdulillah,
setakat ni tak pernah dengar lagi orang sekeliling aku tercedera dek menda alah ini...

pepon, nasihat aku..toksah lah dik main menda alah ni
nasib ni kita tak tahu..
kalau baik, memang baiklah jadinya
kalau tak berapa baik?
dah kurang jari nak terima duit raya...

kalau nak main pon..
pastikan otai ada disisi jadi pemerhati..
OK?


8 suka komen:

NM02 said...

tiap tahun hubby bakar 8 kaki

pedih telinga kite tahu

Nens Collection said...

hehe..seronoknye main mercun..thanks singgah blog sy..sy follow kamu..keep in touch ya..

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

mmg musim kot
ai pow x cihat now uwaaaa

abghani said...

dh lama tk main meriam buluh

Acik said...

acik bakar lemang jer .... :)

Kancil 8349 said...

kagum melihat meriam tanah tu...ndak pernah buat dan tidak ingin buat...hehehe...sebab ndak pandai...nanti salah buat melayang nyawa

Kakzakie said...

Betullah D. Dulu abang kakak main tak adalah sampai ada yg cedera. Sekarang bunyi tak kuat mana tapi putus jari-hilang mata pun ada...

ZWAN SABRI said...

tula pasai.. orang dulu main lagi hebat tapi xde pown kes putus jari lah, terbakar mukalah.. orang lani main x seberapa tapi macam2 kes timbul.. HAHA


MySuaraBlog: Syabas Malaysia!

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea