Saturday, 12 November 2011

Perata vs Roti Canai

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 14:50
assalamualikum
Yey Sabtu hari ni..
(macam beza sgt je weekdays ngan weekend...hehe...)
dah tentu hari-hari..
makan buku - tidur buku - minum buku - haha..minum susu...


so, breakfast pagi tadi apa ye?
daku breakfast parata....atau di pronounce dalam gaya bahasa Johor - perata...sebut betul-betul pe' OK...
Kalau korang perasan kan, orang Johor kan suka kan menekankan ayat a dihujung perkataan ..sehingga berbunyi e'... kerete'....suke'...make'.....mate'....ape'.....harte'...
kalau tak percaye' cube' korang perhatikan kawan2 korang bersembang sesame' mereke'......
selain itu, mereka, aku dan johor2 sekalian suka melengkapkan ayat penyata dgn ek' dibelakang. Sbg contoh:


Mak kite' kan, dia kan pergi Kote' naik kerete'. Mak kau pergi kote' naik ape' ek?


stopped! Sorry....daku telah termembebel dgn jayanya -sebenarnya nak cakap - pagi tadi daku breakfast Perata Telor. 
orang-orang sini panggil roti canai / roti telor...

5 suka komen:

Iffah Afeefah said...

wah roti cnai sdp gak

Iffah Afeefah said...

wah roti cnai sdp gak

meLLy! said...

sedapnyaaaa, tak breakfast lagi ni...

Saiazuan said...

roti kawin prnh dgr? hehe

aimie amalina said...

ohhhhhh
sudah lama x berperataaaa kak
hehehee

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea