Friday, 9 December 2011

Hancuss mood aku hari ni

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 08:14
salam semua...
pagi jumaat....pagi yang seharusnya indah..
namun....

hai...mengeluh dalam-dalam

ini mocha...sudah buat hal lagi...

tengok

apa yang dah mocha lakukan?

ni 'tanda kasih' mocha buat mama....aduhai...
tangan dah terasa membengkak..
darah pulak dah keluar
bisa ni...

tahu tak mocha?
sakit ni....

pagi tadi..sewaktu kami sibuk-sibuk nak pergi kerja.....
mocha berjaya meloloskan diri..
keluar dari rumah...

ingatkan nak bagi dia main kat luar sekejab
tup..tup ada pulak kucing lain datang...
entah apa yang 'diborakkan' mereka

kami pulak dah nak pi kerja
terpaksa paksa dia masuk
dia melawan..siap tak takut dengan penyapu dan kayu...
garang bukan main..
zappp...tetiba tanganku dicekaunya
Ya Allah..bisa sangat...

kuku dia mencengkam kuat tangan aku
terasa sampai ke daging....
sakit dia..sampai membuat tangan aku mengigil....

sebenarnya ni bukan pertama kali mocha buat hal...
sebelum ni....habis kaki aku dikerjakan..
sampai la ni berparut dalam...

entahlah..
terus terang..bertahun-tahun kami hidup dengan kucing
membela berpuluuh-puluh ekor kucing kampung
tak pernah pulak 'diorang' se brutal ini...

semua orang cakap mocha ni pelik..
dia garang..tak mesra alam..tak manja macam kucing-kucing yang lain....
bila dah naik angin..macam orang kena sampuk...

mocha..mocha
tangan kiri mama pulak tu dicekaunya..
susahnya mama nak buat kerja hari ni..
sebab terasa tak selesa dan bisa-bisa...
dah letak minyak gamat..
tapi darah still keluar...

mocha
mocha


5 suka komen:

Lelaki Ini said...

adeyh2..
kesiannya..
mocha..
jgn buat perangai okeyh!

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

gi klinik x?
jgn main2 sebab takut malarat luka
cuci luka tue then sapu ngan cream na

Diana @ bilakukatacinta said...

tulah..mocha ni...hisshhh...dah letak minyak gamat..darah pon dah kering... Geram tol....

SoLy SoLicious said...

haishh,.. tkut nnti kuman pulak... dh p klinik lum ni?

cik fadh said...

ish bahaya ni kak . kene cek doc sbb takot jangkitan kuman..

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea