Thursday, 8 December 2011

Musim Majlis Berkhatan

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 14:26
Majlis Berkhatan diadakan untuk meraikan adik-adik yang bakal meninggalkan alam kanak-kanak ke alam remaja...

pada zaman dahulu, majlis berkhatan diraikan dengan meriah, siap di arak bagai dengan tandu...
macam raja sehari pun ada...

menghadiri majlis berkhatan pada minggu lepas....

tapi, dizaman ini....pengantin-pengantin kecik tidak lagi di arak menggunakan tandu (maybe..payah kot nak carik tandu tu...)
so, mereka di arak beramai-ramai bak pengantin yang nak naik pelamin...

majlis minggu lepas...siap disediakan pelamin
tapi aku tak sempat nak amik gambar...
habis menyantap..
terus gerak ke destinasi seterusnya..

tak sempat nak pergi ke majlis berkhatan yang satu lagi...
hhmmm..
byak betul majlis berkhatan..yelah hujung tahun...cuti sekolah
ramailah yang nak bersunat



11 suka komen:

Cho Zila said...

ala comeijer... memang kalau der buat cam gini meriah sikitkan..

アヌムちゃん said...

amboih serba putih.comei jee

H.J said...

kak diana tok mudim ke?haha

Iffah Afeefah said...

bkn main lg baju dorg

Iffah Afeefah said...

bkn main lg baju dorg

Hanis MY said...

alahai comel je nengok...

p/s: ha ah apam, bebudak ni yg ubah bg nmpk jepun sket nm apam tu hehe

Qhaifa Nur said...

amboi siap ada bunga yang mengiring..

Liyana said...

aah kan, dulu meriah, skrg dh xde berarak2 ni.. kt kg skrg just kenduri doa selamat je kot... huu

PUAN SUE said...

seronok tgok budak2 ni kan

Saiazuan said...

dah mcm berarak kawin dah, untongla.. zuan dlu kat klinik je, tu pn xde buat kenduri besar, biasa2 je :)

Lea Isnawi said...

alalalaa comelnya

siap diapit dua bidadari lagi

kelass gittew

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea