Monday, 19 March 2012

Kes culik budak-budak..jangan biarkan jadi trend

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 22:50
Bukak Tv - Tengok berita..
Seorang kanak-kanak diculik ketika membeli kad topup


ya Allah..
dalam sebulan dua ni..
kes culik kanak-kanak seolah mula menghiasi dada akhbar
dah macam musim pulak


Hati dah mula tumpang risau..
Tengok anak-anak jiran bermain sana-sini
Ke hulu hilir dengan basikal
Dari pagi ke tengahari, tengahari membawa ke petang...
Tanpa pengawasan..pulak tu?


Mak bapa mungkin kerja
Akak abang ke sekolah katanya
Lalu..si kecil itu..siapa yang tengok-tengokkan?


Bak kata Kak Rokiah Propa
" Jaga - jaga, ada yang perhati..."










Nauzubillah..
Mintak dijauhkan dari malapetaka *

4 suka komen:

Misya Mialen said...

betullah, memang risau. era globalisasi makin bagus tapi makin buat hati selalu susah.

zera eira said...

jadi seram pulak kan. adek2 saya yang umo 17 and 15 sume da kne kurung, haha. btw, kne alert! :)

BERT said...

penjahat di mana2.. duk dalam rumah pun tak selamat apetah lagi kat luar rumah kan

anisalya said...

yang keluar bertiga pun kena jugak. manusia sekarang ni emamng tak ada hati perut jugak. nak bg anak2 pergi mana2 pun takut jadiknya.

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea