Tuesday, 27 March 2012

Rumah Mawi pulak kena rompak

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 08:05
Masyaallah
Nauzubillah
Macam-macam kes sekarang ni kan?
Manusia dah hilang pertimbangan..
Nafsu dah menguasi akal dan fikiran
Kederat dah taknak digunakan
Hidup senang dengan jalan paling mudah dan sia-sia

Ya Allah, jauhkan lah kami semua dari malapetaka itu...

kediaman Mawi telah dirompak awal pagi tadi (kira semalam lah...26/3/2012) di Bandar Baru Bangi..

Mawi, Ikin dan ibu mertuanya telah diikat oleh sang perompak durjana.. # nasib baiklah tidak diapa-apakan si 'kecik yang baru lahir itu..'

ikin diugut dengan menggunakan parang yang diletak di lehernya..* nauzubillah..nasib baik ikin tak tercedera...

mereka sekeluarga ternyata masih trauma...


terus teringat pada emak dan abah di kampung - beberapa bulan yang lalu musim orang merompak. siap acu senjata pada tuan rumah. ada pakcik yang cedera ditetak di badan dan kepala kerana mempertahankan diri.
rumah kami juga pernah dimasuki pencuri...tetapi pencuri hanya sempat melarikan telepon buruk adik bongsuku kerana mak tersedar ketika si pencuri sedang keluar masuk bilik...lalu mak terus menjerit sekuat hati...


* nak bawak mak balik rumah kami bila abah pergi Umrah bulan empat nanti.. risau nak tinggalkan mak berdua dengan adik perempuan kat rumah di kampung

5 suka komen:

♥ dak pink said...

Alhamdulillah lah Mawi sekeluarga selamat.

I pun terbayang macam you juga. Macam manalah kalau diapa-apakan sikecil tu & ikin dah lah tengah berpantang.

Kakzakie said...

bagaikan tidak selamat walau duduk di rumah sendiri sekarang kan D. Betullah cara D ambillah mak dan adik duduk sama masa abah pergi umrah...

nuyui a.k.a miss YUI said...

alhmdulillah, nsb xde pape buruk jd..

BERT said...

memang menakutkan... duk luar rumah tak selamat.. dalam rumah pun tak selamat jugak.. jahat betul manusia skang ni

wahida said...

kat area rumah aku pun sekarang tgh musim org pecah rumah...takutnya la hai...

semoga kita semua dilindungi Allah hendaknya....amin...

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea