Sunday, 25 March 2012

Susahnya jadi orang gemuk

Dibebel oleh Diana @ BKKC at 14:27
 
  1. Asyik perabih duit, tak pasal-pasal kena beli baju baru jek (bukan setakat baju besar...pompuan, paham2 jelah...semua datang dalam satu set..parah nak ganti semua) - huhu...baju last month dah sedikit sendat..itu belum baju yang bermonths sebelum ni...mesti masuk lengan, badan dah macam sarung nangka. OMG..OMG
  2. Kete senget sebelah - jadi mangsa usikan. lagi-lagi kalau tayar yang kita naik tu pancit. maka, adalah suara comey yang kata.." ni kak na lah punya pasal..."
  3. Jalan cepat mengah - tak disangkal lagi, bila berat badan meningkat, beban dah bertan-tan menyebabkan kita cepat mengah. padahal baru jalan tak berapa cm jek...
  4. Sakit kakilah..sakit pingganglah - ye..betul. lutut kita akan mudah rasa sakit. sebab? segala beban tubuh kita jatuh kat kaki, maka sendi kena menampung berat tubuh. mahu dia tak parah.. 6000gram tu..hehe.
  5. Muka sedulang - ni istilah adik aku menggelarkan bentuk wajah aku yang dah mengembang macam dulang....sabau jelah
  6. Hilang daya imbangan - tak caye? cer korang yang chubby dubby cam aku ni lalu atas titi....Ko tengoklah betapa payah manusia macam kita ni nak mengimbang berat badan...adoooiii..
  7. Segan nak menumpang - kes ni masa aku belajar dulu... kira macam yang chubby dubby nak tumpang moto kapcai member. pulak tu member halusss cam lidi... Mau tak terhuyung hayang..tu belum lagi 'keazaban' motor tu nak panjat bukit..
  8. kos dobi meningkat - aiyak..kenapa baju aku banyak? haha...lupa diri Ok? baju ko kan saiz L semua.. member sebelah ko tu saiz S, ngan XS..mana sama jisim nya? Harga kan ikut kilo...sekilo 4 hengget.. Kau punya kan berkilo-kilo.....huhu
  9. Jadi mangsa pandangan sinis - aku tak tahu lah aku ni perasan sendiri..tapi bila makan kat kedai..aku jeling2 jugak orang lain...rasa nak ter'malu kalau ambil lebih..maklumlah..nanti orang cakap, mana tak gumuk..makan sepinggan penuh..
  10. low self confident - terutama sekali if pasangan uolls kurus, selim melim.. lepas tu ada sahaja manusia yang buat perbandingan antara uolls...huhu...mahu tak terasa kecik jek diri, even badan besau cam 'anak gajah'


*no offense ok? this is my truly experience sepanjang hidup aku bergelar manusia bernama Diana. Dan kini aku semakin gumuk...oh mak...!!!

7 suka komen:

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

zuan kurus, nak berisi skit

norinaomar said...

Encik Setilam saya makin bolat..seluar kerja punya banyak yang muat satu aje..kesian betul

aimie amalina said...

akaaaaakk
apa yg akak ckap ni
apa yg sy sedg alami sepnjg 24 tahun sy hidup
huuhuhu...

dwaty said...

samalah... berat saya pun dah naik...

mamavogue said...

mmg buleh jd geng ni.
suar sume makin sendat dah..
bile la nak selim balik nih huhu..

...sWeeT uMi... said...

umi pun dah gain weight sejal awal tahun ari tu...risau ni, kena turun gak sekilo dua...nak maintain huhuhuhu

sudipVSsenduk said...

kita sekapal.. malah akak lebih dr itu.. huhuhu

 

diana la... Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea